Förlovnings tankar


Nu ska jag få ur mig lita. Har så mycket tankar nu i min "tysta värld".
Här är ett exempel på vad jag kan sitta och fundera ut.


Något jag har lite svårt med, är förlovningar som varar i evigheter.

I mina ögon ska förlovning sluta i bröllop.

Har många vänner som jag frågat om:

 

-När blir det bröllop då?

-Bröllop? Näe...

 

Varför förlova sig överhuvud taget?

Detta har, i mitt tycke, gjort att förlovningar inte står så högt i kurs.

Det sker liksom ”för ofta” och ”för fort”.

 

Värsta jag hört var när jag stod i en mat kö i min gymnasie skola, då två yngre tjejer pratade:

 

-Åh, har ni förlovat er?

-Ja!!

-Hur länge sen var det ni blev ihop?

-2 veckor..

 

Visst, det finns väl de där med kärlek vid första ögonkastet.

Men dessa tjejer var väl runt 16 år.

Men för mig så känner jag hellre att man ska kunna känna varandra först!

Först och främst ska man vara 18 år och myndig.

Gärna provat på livet lite som att jobba och speciellt ha en egen lägenhet och rå om sig själv.

Vem vill känna om 30 år att man missat något?

Och sen kanske flytta ihop, så man ser att man passar?

 

För vem vill bli ihop med killen som redan har 4 brutna förlovningar bakom sig?

Det går inte ihop i min värld.

 

Och de som är förlovade i typ 12 år. Varför?

Jag tycker det är bar mycket ”häftigare” att kunna säga att man varit gift i 10 år än endast förlovad.

 

 

Förlovning från förr, gillar jag. Där var väl max gränsen runt ett år till bröllop.

 

Nu inser jag själv också att det är en ekonomi fråga, men det ska ju ändå bli ett bröllop.

Både jag och min fästman var stenhårda på det där med ett-års-gränsen.

Mest för det gav oss andrum från släkt och vänner som tjatade på oss.

Men nu ville vi ha ett speciellt datum, men just nu pluggar vi båda två, har barn och hund och en kommande flytt just nu.

Sen är det ju tänkt att en viss lillebror eller lillasyster ska se världens ljus inom en hyfsad snar framtid, och jag vill varken vara gravid eller ammande på mitt bröllop!

Ibland får saker gå före helt enkelt.

 

Vi har inte råd att lägga undan just nu, i stora valörer.

Vi satsade stort på förlovnings ringarna.

Visst, man kan ha budget bröllop, men detta ska ju bara ske en gång i livet så varför inte satsa?

 

Vi kommer satsa på ringar främst.

En fin fest för familj och vänner med massor av mat.

Och en bröllopsresa i ett spännande land. Sen får resten vara lite som det vill..

Så känns det nu iallafall.




Kommentarer
Linn

Så kommer vi med satsa. Vi har varit förlovade i fyra år nu. Tanken var väl att vi skulle vara det i två år.. men livet kommer emellan ibland.



Jag har ju varit förlovad förut också, som du vet.

Då var jag 17 år typ. Fast det fanns omständigheter som gjorde det rätt och riktigt då också. Man behöver inte vara 30 för att ha upplevt / inte upplevt saker i livet.

2010-11-14 @ 22:23:25
URL: http://pearldrop86.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0