Feber och vårstädning av hund

Inatt kom lillan in och var varm som attan. Tog tempen och det var inte så farligt i barnamått mätt, utan 39.5.
Hon somnade tillslut, hon är lik sin pappa. Jag låg däremot vaken jätte länge och kunde inte somna om.
Sen imorse åkte N iväg vid 8 för att göra högskoleprovet. Så det var ju bara upp och titta på Nicke Nyfiken- åker skidor...



Denna är massa små avsnitt från tv serien som går på Barnkanalen, och den vi såg igår är en hel film.
Såg nu att cdon har skrivit fel, de har skrivit "åker vattenskidor" som rubrik, men jag har då inte sett några vattenskidor- kanske har jag bara somnat varje gång just det avsnittet visas...

Sen var vi ute med vovven. Sådant måste ju göras fast man är sjuk. Sen är jag av den tron att man ska ha frisk luft varje dag. Det var skont att komma ut, trots dimman.
Vovven lyckades med att typ volta när hon jagade efter sin boll. Hela ena sidan var smutsig, så det var raka in duschen när vi kom hem. Hon hatar att duscha, men nu var det mer som "Ja ja, jag vet..."
Man ska ju inte tvätta hundar för ofta, och jag hade tänkt att vänta lite till, men var skönt ändå att få bort allt grusdamm som blivit.

Tog tempen igen, och har nu gått ned till 38.1. Men det brukar ju vara så, att den går upp igen på kvällen.
Sen gick vi in och läste sagor och sjöng sånger, och nu så sover lillan.

Ska nog också lägga mig en stund, sitter här med hårinpackning nu bara, kanske ska göra ett inlägg om det?
Ska ju inte skölja ur det ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0