Man tager vad man haver



Lite av vad jag gjorde idag. Kan ni gissa vad det är?
Trots att min sambo är något utav en shopaholic gällande tekniksaker, så har jag lyckats slänga all frigolit som oftast följer med prylarna i mängder. Detta insåg jag när chokladen var smält och jag hade börjat glasera dessa godingar.

Tyckte inte det blev vidare fint att doppa och sedan lägga på plåt. Då de står på tandpetare så funkade inte socker knepet (socker i en stor bunke som stöttar upp pinnarna). Men, jag kom på något. Hittade tillslut en kartong till en av de bärbara datorerna och i där låg bitar i kartong som ändå ska slängas.

Tog en stor kniv och gjorde snitt, och tryckte ned tandpetarna i. Funkade ypperligt kan jag ju säga! Ibland är man bra smart. Fast nästa gång ska jag göra en hel mice en place istället för en nästan klar...





Sista bilden har chokladen stelnat...



Kommentarer
Evah

SV: Jaha okej :) Hur är det egentligen att få barn och flytta så tidigt?



Det med mensskydd, jag tycker inte det ska vara gratis, just för att det är så mycket som vi inte kan hjälpa att vi måste ha. Som mat, toapapper, blöjor till barnen osv osv, så skulle väl allt det med vara gratis. Men det med rabatter och sånt är skit bra. :)

2011-08-10 @ 23:07:40
URL: http://Evaaaahs.se
Evah

SV: Det jag menade med min fråga är lixom hur det känns. Många kan ju känna ånger att de flyttade hemmifrån så tidigt, många känner en panik över att ha flyttat så tidigt, många känner en enorm lättnad.



Även många som skaffar barn tidigt känner att de borde ha väntat, även om de inte ångrar själva barnet, men att de kanske inte var redo för det osv osv. Sen lixom hur det kändes för dig, att vara så ung och få barn osv, när ens vänner kanske inte har barn osv. Jag är väldigt intresserad av mammor förstår du, för jag vill själv väldigt gärna ha barn :)

2011-08-11 @ 11:51:13
URL: http://Evaaaahs.se
L

Är det mozartskulor tro? isf är det mina favoriter :D



Sv: Ja, det är väl individuellt men jag har hört det från flera. Själv fick jag som sagt huvudvärk av bägge de 3D jag varit på. Men jag har inga migränproblem..

2011-08-11 @ 13:50:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0