Nyårsnatten

Ja. Exakt hela dagen spelades det musik i våran lägenhet, trots att det inte var vi.

Lillan skulle sova middag, och hon stördes hela tiden.

Hela kvällen med. Högre nu.

N övertalade mig att ”det är ju nyår, vi väntar en stund till”.

När klockan var 22 så var lilla fortfarande vaken.

Så Nicke Nyfiken spelades om och om igen.

När till och med det ljudet överröstades, så var lillan så trött (kl 23) att hon somnade.

Folk började skjuta raketerna, så vi sa att grannarna hade på sig at spela tills det slutat skjuta.

Att folk skulle dra sig hemmåt då.

Så var icke fallet tyvärr! Nu hade däremot festen flyttat upp en våning. Alltså våningen direkt under oss!

 

Klockan 01 var jag riktigt sur, och gick ned och sa att nu fick musiken stängas av.

- Visst, sa hon som öppnade och smällde igen dörren i ansiktet på mig.

Hyfs?

Dock så stängdes den inte av, utan endast sänktes.

Låg i sängen och muttrade. Jag var så trött att jag orkade inte klä på mig igen.

Jag ställde mig och bankade med hälen tre gånger i golvet.

Sedan sänktes det mer, men man hörde trummor.

När klockan var 04.30 så slutade det och jag kunde äntligen slappna av.

 

Kul början på det nya året.

Nej!

 

Förut så var vi ute och när vi gick upp tror jag att jag stampade för varje steg och smällde i räcket i varje trapp.

Typ i samma volym som de under oss gjorde under natten när de sprang och öppnade till folk hela tiden.

 

 

Under natten tänkte jag ut mina nya mål för året samtidigt som jag räknade dagarna tills vi flyttar!

Ett är som just nu är väldigt frestande, är att börja träna.

Hopprep sägs ju vara bra för konditionen.

 

Sen har ju vintern gjort att man inte gå i klackar. Så behöver ju öva upp mig lite inför våren/sommaren.

 

Så klockan 05.50 varje morgon ska jag hoppa hopprep på väl valda ställen i min lägenhet.

 

Hoppa hopprep i klackar!







Kommentarer
Linn

mellan 22-00 hörde vi ingenting, sen hörde vi lite musik vid ett men inte mycket. Dock så var det barn som hade raketer å ljus utanför vårat sovrum som gjorde att jag inte kunde sova för de blinkade så, trots persiennerna.



somnade runt halv två skulle jag tro. så de hade festen mitt emot oss då alltså.. hmm, jaja, då sov jag väl djupt :)

2011-01-01 @ 21:47:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0