Produktiv torsdag



Dagen har varit produktiv. Fått lite av varje gjort.
Grundmålat lillans staffli, cyklade in till stan, shoppade lite - detta får ni se i egna inlägg. Mötte upp N för en mysig lunch i det gröna i stadsträdgården. Vädret var ju alldeles underbart. Cyklade hem, lite snabbare än vägen dit, så det blev lite träning.

Väl hemma så gick jag hämtade lillan på dagis. Blev lite paff då det första jag gjorde var att möta en flicka som kom springandes emot mig i bara trosorna ute på dagisgården. Dock fick jag förklaringen när jag svängde in på den lillgården som hör till den avdelning som lillan är på nu. Där var det ett dussin nästan nakna ungar som lekte i sandlådan med en specialanordning med vattenslang. Lillan förklarade förtjust för mig:


- Mamma, jag är alldeles sjöblöt!


Sen  vi ute och lekte på en gård här brevid någon timme. Väl inne blev det en dusch för att spola bort all sand. Hon fick sitta och torka framför Musse Pigg, men tvärsomnade. 
 
Just nu står denna maskin och snurrar för att få lite hemmagjort smör. Fast med 2.5 dl grädde istället för 2 dl i det receptet som finns här. Har ett litet sug efter kronärtskocka, så jag hoppas affären har något fint exemplar att sälja.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0