Dagens lunch: Vitlöksbaguette med stekta champinjoner

Börja med att sätta på ugnen. Gör eget vitlökssmör som du brer på en vanlig baguette, eller fuska med färdiga frysta vitlöksbaguetter. Det gjorde jag. Vilket som så ugnsrosta brödet tills det är gyllenbrunt och smöret är smält. Finhacka gullök, skär ned champinjonerna och pressa vitlök. När brödet börjar bli klart så börja med champinjonerna. Fräs svampen tills den får färg först och klicka i en rejäl smörklick. Ta i gullöken och fräs den kort. Salta rejält och ha på lite svartpeppar. Sist i ska vitlöken då den bränner lätt och då smakar det inte lika bra.  

Löjligt enkelt. I princip inga nyttigheter alls, men gott är det. Bra snacks eller förrätt. Även om jag äter mer så är portionerna små just nu så det passade mig bra.



Kommentarer
Mia

Du får säkert höra det ofta men jag tycker att din blogg är rent av fantastisk. Du har alltid intressanta inlägg och din personlighet är så färgstark. Keep up the good work!

Hoppas du får en trevlig dag<3

xoxo

Mia

2011-11-10 @ 02:25:35
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0