Torsdagshändelser

 Jösses vad ont i kroppen det gör idag! Hur ska jag klara mig imorgon? Fick kontakt med läkaren idag i vilket fall. Inte tid förens nästa vecka, kl 8 men man får ta det som finns. Hon var lite bekymrad så hon ville lyssna på hjärtat efter att jag berättat att trycket och hjärtrusningarna fortsatt. Hur som helst skulle hon lägga in receptet idag. Hon sa att det hade blivit så mycket igår, så hon hade "glömt". Jätte kul... eller inte! 

Tidigare under dagen tyckte jag att det var en jätte bra ide att ta tag i lillans rum. Så allt har städats, sorterats till rätt lådor etc, och ställts i ordning. Rensade även undan sådan som inte används, och som hon växt ifrån. Fick också för mig att få fram våra vinterskor och efter dessa två eskapader så sa min kropp stopp och tvärsomnade i 2 timmar. 

Sen skulle vi åka och storhandla. Vi tänkte att det var en riktigt bra ide med att åka nu dagen innan alla får pengar, så att allt finns som man ska ha och att det brukar vara mer ensamt i affären. Fel... Så fel. Andra hade visst tänkt samma tanke. Folk var som galna. Det var inte jätte mycket folk men de sprang in i en och i vägen konstant. De verkade inte tänka alls utan kunde ställa sig mitt i vägen och gå någon meter med kundvagnen ståendes bakom sig och det tog tvärstopp i gången. Det gjorde inte saken bättre att lillan var övertrött och var tvärsur så det slutade med att jag fick ta nästan hela handlingen själv medans far tog dotter under armen och gick till bilen.

I slutet haltade jag fram, och kroppen skrek emot. Linkade sakta fram med fokus på brytbönorna i frysdisken. Mitt från ingenstans hoppar en tant fram och ställer sig i vägen. Jag höll på att gå in i henne och fick akut ta tag i kanten på disken för att inte trilla ihop på grund av det tvära stoppet och vridningen av kroppen. Sedan tjoar hon glatt till sin man att de nu var klara med sin handling. Hade jag haft en påse bönor i handen hade hon fått den i bakhuvudet! N och lillan kom in tillslut och hjälpte till med det sista av inköpen. Typ fredagsmyset som var kvar, och en stor godispåse som plockades ihop. Och jag jobbar hela kvällen imorgon så för mig blir det inget fredagsmys.  

Nej, nu har jag gnällt av mig. Ska in i duschen och värma och förhoppningsvis mjuka upp min mycket stela kropp.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0