Ingen rolig bakdag



Inte roligt att baka idag! Hade tänk och baka två olika bröd idag. Men jästen i kylen var visst för gammal, gick då iväg till närbutiken i det soliga varma vädret. Tiden rann då alltså iväg, och jag tänkte att jag skulle få börja sätta igång endast en deg så den skulle vara klar till lillan kommer hem och hjälper mig med utbaket. Började göra i ordning så att första jäsningen skulle vara klar så att jag skulle hinna blanda i det sista och ställa den på andra jäsningen innan jag gick iväg.

Då går dl måttet sönder! Helt ärligt, hur ofta händer det här? Första gången för mig. Var tvungen att leta fram silen för att sila ut eventuella små plastbitar. Sen var det små saker som gjorde att det hela drog ut på tiden, så jag undrar hur mycket tid jag har att arbeta degen sedan? Hämta lillan tidigare kanske?

Ska kanske inte baka mer idag?



Kommentarer
Emelie, Mamma till David och Gravid

Grattis till bebisen i magen! :D

Nej, jag måste ha missat det :/ Typiskt! Hade varit jätte skönt att få den köpt, och för en mindre peng dessutom! Har ni köpt säng? Det finns billiga och fina amningskuddar i ullared :) Tror de kostade ca. 150 kr.

Hoppas ni får en mysig kväll!

2012-02-28 @ 19:43:02
URL: http://enmammaskarlek.blogg.se/
Malin B

Alla mina måttsattser går alltid sönder för mig. Så jag köpte ett i rostfritt stål, men jag lyckas väl ha sönder det med snart på något konstigt sätt :-)



Vilken tur att du inte hade fått missfall nät du fick den blödningen. Det är klart att det är säkert mkt jobbigare att förlora ett barn om man är längre gången, men det är ändå jobbigt tycker jag. Har man försökt så länge och äntligen lyckas och så går det åt skogen då tar det på en riktigt hårt tyvärr :-( Fast det börjar kännas mkt bättre nu. Livet måste ju gå vidare :-)

2012-02-28 @ 23:33:32
URL: http://mammamaliin.blogg.se/a


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0