Regnbågar



Lillan frisknade till fort, förutom några svängar på morgonen igår. Sen var hon hur pigg som helst efter lunch. Idag med, lekt och pratat öronen av oss. Annars händer inte så mycket, amma - byta blöja - amma igen... Och så fortsätter det stort sett följande timmar! Somnade på eftermiddagen, och då städade lillan hela sitt rum helt själv, som hon i tornadofart stökat ned. Sambon lagade mat och städade. Jag och lillen låg och snusade bredvid varandra i vår säng. Helt okej arbetsfördelning må jag säga. Har verkligen glömt hur totalt sömnig (och törstig) man blir av att amma!

Förut idag åkte vi bil, och jag fick för mig att ett moln var en regnbåge. Den var så ljus och i vinkel som en och munnen hann säga det fortare än ögonen att registrera att det inte var en regnbåge. Både sambon och lillan retade mig. Så när vi låg i soffan och tittade på film så tittade jag ut en sväng. Och ingen tror mig. Överbevisade dem. Sen kom regnbåge nr 2 fram.



Kommentarer
Sara

SV: Haha, man är ju så illa tvungen! ;) Trodde aldrig att det skulle gå så bra som det faktiskt har gjort då vi är nybörjare båda två. Jag hade knappt hållt en pensel tidigare. Dock börjar det bli jobbigt med en växande mage..

2012-05-05 @ 22:43:43
URL: http://tattines.blogspot.com
Sara

SV: Haha, förstår det! Måste kännas "tomt" när det inte är någon därinne som rör sig eller när det inte finns någon mage längre :D

2012-05-05 @ 23:17:05
URL: http://tattines.blogspot.com
johanna

hejsan, nice blogg du har kika in i min blogg :) va vacker du är och nice blogg du har KOMMENTERA I MIN BLOGG

2012-05-06 @ 09:55:57
URL: http://johannaeritreanen.devote.se
Anonym

hejsan, faaan vad bra blogg du har gillar verkligen din blogg och du är vaacker också kika in i min blogg det skadar inte och bara kommetera kram

2012-05-06 @ 11:02:01
URL: http://johannaeritreanen.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0