Nya tillskottet i familjen...

Vi har ny bil nu! En liten bil. Alltså en normalstor bil, med 5 säten. Vi har ju haft en "val" innan, 7 sätes minibuss. Så denna känns liten. Älskade "valen", men som ni vet så började den småkrångla lite och då får maken panik... Eftersom han har teknikköpsförbud nu så passade han väl på, lite extra sådär... Så han har suttit och finkammat igenom stadens utbud, och omnejdens också för den delen. Så för någon dag sedan tog han med oss för att visa sin utvalda. Bara för att hitta en annan när han väl var där...

Vet ni vad det bästa är? Maken skulle sluta snusa om han fick köpa ny bil! Ha! Hans eget infall också! Han fick välja bil helt, och han råkade välja den jag gillade bäst... Win-win liksom. Och nej, det tänk
er jag inte erkänna högt.

Han slutade röka när vi blev tillsammans för min skull... Och nu snuset för... En bil... Men jag tänker inte vara sotis på en bil. Nu hoppas jag han bokar in mycket de kommande veckorna framöver, så han och hans humör håller sig borta, så kan vi nog undvika det här med skilsmässa...
 
Vi fick byta in vår, så vi slapp krångla med att sälja den så här innan jul. Förlorar säkert många tusenlappar på att göra så, men skatten ska in snart och vem vet när man får den såld? Så igår skedde själva bytet. Maken kom hem sent igår, efter att ha hållit kurs. Så jag har faktiskt inte åkt i den ännu sedan den blev vår, än sett den på nära håll. Så igår kikade ut över parkeringen på nyförvärvet i mörkret och inser nya saker som jag inte tänkt på innan:


1. Eftersom parkeringar här är som figursydda handskar, så var gamla bilen till sin fördel med skjutdörrar till barnen...

2. Hur sjutton ska jag lära mig att hitta denna normalhöga bil på ICA Maxi? "Valen" var ju minst 30 cm högra än alla andra...

3. Jag ska alltså lära in ny biltyp, ny färg, nytt regnummer OCH ett nytt årtal snart då 2013 snart är till ända...
 

Ayayay... Did not think this igenom ordentligt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0