Lite från dagen - snöpucklar, sura miner, semlor & pärlbokstäver

 
 
 
Här är lite från dagen i bilder. Vi var ute på en snöig promenad. Har snöat typ hela dagen, men syns sådär här på bilden. Lillan besteg ett "isberg" och åkte kana på rumpan ned. Tänk att vara barn igen... Bara sätta sig och åka. I vuxen ålder så tänker man "Aj, fan - den där gropen kommer göra ont, och det ligger säkert massor av ispucklar format som spjut som bara ligger där och väntar på att attackera i min stackars bakdel. Bäst att stå över..." 
 
 
 
 
Bostadsbolaget visade framförhållning... Denna lappen fanns inte där imorse när sambon åkte till jobbet... Internet och tvboxen var igång fram till 13.49 - exakt så att Liten just kommit till ro och då låg sovandes. Lillan hade gått hem till svärfarmor under promenaden och jag var alltså ensam i vaket tillstånd. Jag tänkte spendera min vakentid med att blogga, läsa bloggar och allmänt surfa runt utan det minsta dåligt samvete över att jag inte leker med barnen... I bakgrunden står en musikkanal på tvn och mixar låtar från förr, den är mest på för att Liten inte ska vakna av tystnaden... Och så bara... Dog allt. Såklart. Allt blev tyst, och jag fick dra igång radion i köket - tjohej ljud! Kände mig inte alls nöjd... Vad skulle jag nu hitta på i min "barnfria" stund? Kunde ju ha passat på att städa - men hur kul är det liksom? Dagens i - landsproblem alltså.
 
 
 
 
 
När vi hämtade dottern när sambon slutat jobbet så blev vi bjudna på semlor. Tack och tack! Så här på semmeldagen. Jag måste kanske erkänna att jag redan tjyvstartat... 
 
 
 
 
 
När vi kom hem fick Lillan välja vad vi skulle hitta på innan läggdags. Några av alla pärlboxar åkte fram. Jag gjorde ett armband till Lillan där det stod JAG. ÄLSKAR. DIG på. Jag fick ett något för litet halsband från Lillan, som efter två varv blev ett armband, där det stod hennes namn och BUFQIY - har ingen aning om vad det stod för dock. Fick även ett armband utav sambon. Han hade suttit en bra stund och letat bokstavspärlor och armbandet från honom stod det FIN. SEXY och LYCKA... 
 
 
 
 


Kommentarer
Linn

Hos oss satt lappen uppe kvällen innan

Svar: såpass... Ja, den gården bor ju gårdsgubben på...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-13 @ 11:01:29
ERIKA ENROTH

Vad mysigt ni verkar haft när ni gjorde halsband/armband =)

Å det stämmer verkligen det där med att man tänker sig för lite mer för o slänga sig utför en backe när man är vuxen :P Som man gjorde man ju nästan vad som helst! huuu.. läskigt! ;)

Ja, seconghand är kanon bra verkligen! Ska dock sätta mig och beställa kläder till Mini från Ellos nu, deras kläder gillar jag =) Å även lite till mig själv.

kramar <3

2013-02-13 @ 17:57:41
URL: http://erikaenroth.com/
Sofie - Mamma till William och gravid med nummer 2

sv: haha jaaa jag vet :P jag tänkte lite " hoppas att det är helt prickigt på andra sidan, då kan jag ku vända på de om jag vill " :P haha, men jag tror att det bara är kanten som är prickig, jaja liiiite crazy var jag ju iaf ;P

Vilken månad fick ni då ? :)
Vi fick ju W i Maj så vi behövde inte heller täcket så mycket i vagnen, han låg mest på det :)
Men nu när vi får i början på april så är det ju lite kallare ute men endå för varmt för åkpåse lixom :P hehe.

Svar: Fick ju precis i slutet av april. Sen var sommaren ganska bra ändå, men klär ju liksom på babyn om det är kallare ute. Vi har nu en sådan där babylift som kunde göras om till en åkpåse, så filtarna hänger liksom med än...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-14 @ 09:20:51
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se
ERIKA ENROTH

Hur har ni haft det idag? :)
kramar <3

Svar: jodå det har varut bra ;) Ska skriva om det senare... Jag kommer inte in på din blogg! Det tar typ en timme innan jag komme rin, och då hänger sig alla blogg.se sidorna som jag evt har uppe
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-14 @ 20:25:18
URL: http://erikaenroth.com/
ERIKA ENROTH

Men? Vad är det med blogg.se eller är det bara MIN blogg?

Fan vad skumt! Så trött på blogg.se

Svar: Bara din vad jag vet. Så skumt!
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-14 @ 21:33:08
URL: http://erikaenroth.com/
ERIKA ENROTH

Men vad knepigt? Provat nu?

2013-02-15 @ 08:11:40
URL: http://erikaenroth.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0