Ur barnaman- Lillan 4 år

Lillan tvärsomnade i sin säng tidigare idag. När jag senare väckte henne så la jag mig bredvid henne i sängen och kikade över hennes axel på den lille som lyckligt kröp runt i "det heliga rummet". Frågade henne om hon inte var hungrig och fick ett nekande svar. Myste en stund. Kort stund. Såpass att hon hann vakna till.
 
Lillan: Mamma, kan vi inte gå upp nu?
Jag: Nej! (Virade mig runt henne som en orm och höll kvar henne)
Lillan: Men jo!
Jag: Men varför? Du var ju inte hungrig, då behöver vi ju inte gå upp...
Lillan: Men det finns ju ingen tv här inne!
 
Senare när hennes far kom hem så berättade jag om detta. Han sa något i stil men "Om vi flyttar, och du får ett större rum så kanske du får en tv". Tror hon inte hörde det specifika ordet "kanske". Eller så struntade hon nog i det. För efter det sa hon att hon "skulle" ha en...
 
Och när den dagen kommer bli aktuell så tänker jag inte lägga så mycket som ett finger på att bära, eller medlande ord om att lillebror också kommer vilja ha en tv på sitt rum...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0