Vad har händer på bröllopsfronten?

 

Ja, ni kan ju förstå att det kommer vara en hel del bröllop i denna bloggen nu ett tag. Så vart har vi kommit i alla förberedelser för bröllopet nu då? Tja.. Först och främst så har vi bestämt oss för bröllop, så det är ju alltid något. Och så har vi berättat för Lillan så nu är det är ju i princip kört att ångra sig nu. Festlokal är preliminärbokad, får se om vi slutar med den eller inte. Massor av internetsidor är genomsökta, och har på bara några dagar skrivit ned 7 sidors dokument med ideer. Preliminärlistan med gäster, alltså själva "baspersonerna" runt omkring oss är skriven och det blir cirkus 50 stycken. Det kommer säkert försvinna och tillkomma några personer - men vi får se.  Böcker på biblioteket är lånade, och jag vet ungefär vilken bröllopsklänning jag kan tänka mig och menyn har formats. Maten började jag ju med typ det första jag gjorde...

 

 

Vi har beställt caketopper, den är "bara sååå oss". Till och med min blivande make höll med. Börjat småträna lite, för min hållning är ju som en säck potatis... Snygga bröllopsbilder det blir där... Eller inte. Annars så har man en liten känsla av att man är på lite djupt vatten, för detta kändes från början väldigt enkelt men har nu insett att med ett bröllop kan man nog nästan göra hur stort som helst, så länge plånboken tillåter. Det var inte "bara" en fest med ett kyrkobesök innan. Det "ska" vara ringar, klänningar, slöja, blommor... Alltid är det något nytt som dyker upp... Men kul är det, detta planeringsstadium. Jag är ju lite av en perfektionist, men jag vet ju om det så, måste påminna mig om det bara iblad när stressen kommer gnagandes. Detta ska vara någonting som är roligt, inget annat. Punkt.

 

 

Från början hade vi bara berättat för 2 personer. Min mamma och sambons farmor. Några dagar senare så ringer min mormor och gratulerade - då min moster berättat för henne om bröllopet... Sambons pappa ringde också, och undrade om klädkoden. Snacka om överraskning när inbjudningarna kommer på posten. Eller? Behöver vi ens skicka ut inbjudningar? Alla verkar ju veta redan...

 

 

Idag, snart, ska vi ge oss ut för att titta på kyrkor!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0