Weeeeeeiiiii!!!

 
 
 
 
Nu i dagarna blev det bestämt! Vårt bröllop ska ske 2013! I början av juni närmare bestämt! Klockan 9.02 igår stod en pigg och glad Anna nedanför och en yrvaken jag fick öppna i pyjamas, och med sig hade hon 15 papper som bland annat innehöll "den ultimata checklistan".  Det dumma var att den startade 18 månader innan bröllopet dock... Vi har... 5 månader... När klockan närmade sig 13 så var nog Anna mest trött på mig och mitt vet ej, vet ej och vet ej...
 
 Vi har ju inte direkt planerat så mycket. Har ju tidigare sagt att det skulle komma ett litet syskon först. Och nu har han kommit, och så har det varit ett dop och jul... Ville ju inte heller vara gravid, och amningen är nog avklarat i juni... Så nu är det bara att köra! Kocken som sitter där i ryggmärgen började tänka på maten först, medans Anna insisterade på kyrka och festlokal först... "För det är högsäsong då!" Och okej, hon hade ju en poäng, även studenten är ju då...
 
Så idag blev festlokalen preliminärbokad! Kyrkan spelar egentligen inte jätte stor roll, finns ju även rådhuset så man gifter sig borgligt - men då lär vi nog bli hängda av både släkt och vänner. Det är ju festlokalen som blir lite kinkig. Alla ska få plats, inte ligga för långt bort, kunna grilla, och det mesta ska finnas i lokalen som bord och porslin...  Så länge kyrkan är ljus, för bra bilder... Har ju kyrkan där barnen döptes, men där råder i princip fönsterbrist! Men det kommer väl, känns som det finns mer kyrkor än vettiga festlokaler... Anna tyckte vi skulle ta en roadtripp och jag vill helst ha åkt typ... igår... Men det känns rätt bra med den vi bokade. Nu har vi ju ändå ett ställe att falla tillbaka på som inte kommer vara uppbokat av någon annan!
 
Tips på fina lokaler på ca 40 - 60 pers är välkommet ändå! Även fina kyrkor... Och fotograf... Och mat... Ja, ni fattar... Allt är välkommet!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
sandra nensén

Åhh så kul :D
fotograf kan jag verkligen rekomendera Caroline Dahlen http://carolinedahlen.blogg.se/ fantastiska bilder!!

Svar: får kika
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-01-05 @ 17:10:27
URL: http://sandranensen.blogg.se/
L

2013 känns som vårt år (också). Vi har väl väldigt mycket klart men vet inte en fet blir av. Vet lokal mat sambons kläder osv osv men men, får väl se!

Bröllopstorget.se är bra för inspiration.
Lycka till!
Fråga gärna om du behöver lite tips, något kanske jag har kvar i huvudet eftersom datorn kraschade.

Svar: tack!
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-01-05 @ 19:54:40
Anonym

2013 känns som vårt år (också). Vi har väl väldigt mycket klart men vet inte en fet blir av. Vet lokal mat sambons kläder osv osv men men, får väl se!

Bröllopstorget.se är bra för inspiration.
Lycka till!
Fråga gärna om du behöver lite tips, något kanske jag har kvar i huvudet eftersom datorn kraschade.

2013-01-05 @ 19:55:04
Sofie - Mamma till William och gravid med nummer 2

sv: tack så mycket för peppet, det värmer !!
Ja det är ju oftast på kvällen det värsta kommer, när man har ansträngt sig hela dagen.
Och jag känner verkligen att det blir bättre när jag tar det lugnt, väldigt lugnt, så jag antar att det är det som gäller och hoppas nu att det kommer att funka bra med att jobba 50 % & att försäkringskassan godkänner det, för jobba vill jag göra :)

Åh så kul med bröllop, lycka till med all planering :D


Svar: Tack :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-01-09 @ 17:29:34
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0