Var det inte "Happy wife, Happy life" det var?

 
 
Efter ännu en ostörd natt så vaknade jag och maken vid 11 snåret. Var det såhär det var innan man hade barn? Maken har dock morgonhumör som en gnu som vaknar med ett lejon tuggandes på häcken, oavsett hur många timmar han nu får sova, så han fick gå upp först medans jag läste lite tidningar, bloggar och annat tjafs på telefonen. När jag sedan får en massa kalender pop ups, då maken synkroniserat våra iphones kalendrar, så försvann den goda morgon ron.
 
Det kan vara något av det dummaste han har gjort det där med synkroniseringen, för jag kollar oftast bara månad för månad på väggalmanackan vad den månaden har i sitt sköte, och inte har jätte koll på vad som händer månaden efter. Jag förväntar mig att per automatik få höra de "större" grejerna personligen. Men nu, så får jag ju se sakerna när de skrivs in. Om någon månad firar vi vår årsdag. Vi blev ihop -05 så det bör ju vara att vi firar 8 år då alltså. En tisdag ska det alltså var på. Helgen innan ska maken tydligen till Borås och sova borta hade han tänkt sig. Och helgen efter tycker han sig då få svassa över till Finland.    F i n l a n d.
 
Och det görs ju inte på ett par timmar och tillbaka heller. Hu, fotbollen står mig i halsen! För det är väl så uttrycket heter? Så det kokar ur öronen, passar det? Jag är så trött på den! Så jag gastar till honom från andra sidan lägenheten om vad exakt det är han håller på med. Han tyckte jag ska komma till honom om det var något jag ville. Det tyckte inte jag, då jag då hade en rättfärdig anledning att skrika åt honom...  
 
Han påstod att "det stått där länge, men ändrade bara ett stavfel" och ungefär där kom det också fram att allt redan är bokat och betalt. Ja, den sista som får veta är frun? Så fort jag tänker ordet fotboll så morrar och fräser mina tankar. Och idiotförklarar mig själv då bland det dummaste jag har gjort är att det var jag som övertalade maken i början av vår relation om att han skulle fortsätta med fotbollen då han funderade på att sluta. Föga kunde väl jag veta att några matcher då och då kunde eskalera såhär... Jag tror jag ska skapa en egen kategori här på bloggen. Fotbollsfruns beklagan eller fotbollsgnäll? Jag orkar inte ens leta upp någon bra bild här.
 
 
"Men åk iväg lite du också då..." tyckte han... Så hjälp mig, kära läsare, VART DÅ?!?
 
Me not Happy!
 
 
 
 


Kommentarer
Helena

Å, Asia Spa i Varberg var helt underbart! Kanske vore något? :)

2013-10-13 @ 23:33:47
Cecilia Gahnström

Hej!

Skulle du vilja fota lite på Busiga Bodils inflyttningsfest? Jag äger varumärket Busiga Bodil, ekologiska barnkläder, och nu har vi flyttat in i nya lokal på Hööksgatan 27 i Karlstad. Inflyttningsfesten är den 26:e oktober kl 12-17

Mvh
Cecilia

Svar: Men hallå oj, nu blev jag överraskad! Jag mejlar dig!
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-14 @ 16:11:12
Mariaimonsterhuset

Komsi komsi, 😍😍😍

Svar: hehe den 25!
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-14 @ 21:31:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0