Första skridskoturen


 
 
 
När jag var i tidiga tonåren bodde vi nära en hockeyrink. Åkte väldigt ofta vintertid. För när jag var ung, då var det vargavinter, jämförelse med de senaste vintrarna. I år har ju kylan hållit sig borta. Men nu har det ju snöat och kylan har bestått. Nu bor vi inte så nära någon is, men igår så åkte vi till Mariebergsskogen denna vintersäsong igen. Jag och dottern åkte runt ett par timmar medans killarna var på promenad och tittade in Naturum och alla djuren. Det var -3 vilket skulle varit mer okej om det inte blåst så! Ligger ju bredvid en vik, så det bättrade ju inte på. Men vi var ordentligt påpälsade. Vi såg ut som mor och dotter Michelin...
 
Hade glömt att det var så roligt, det är som att cykla. Man kommer in i det rätt snabbt efter några Bambiminuter. Dottern åkte för andra gången i sitt liv, så hon hade lite hjälp i början. Men sedan åkte hon fram till ett barn som såg ut som hon gjort i början och gav bort den . Åh, den stoltheten i mammahjärtat! Måste verkligen komma iväg fler gånger!
 
 
 
 
 
Förövrigt så kan man hyra skridskor där, och låna hjälm. 30 kronor för en timme och har från smått till stort. Konståkning som hockeyvarianter. Om någon saknar egen utrustning. Kika in på deras hemsida. Vi hyrde förra året men  nu hade vi eget.
 
 


Kommentarer
Linafoto

Svar: Visst har hon vackra ögon!! Hon blir superbra på bild :)

Åh nu blev jag riktigt sugen på att åka skridskor. Får ta med mig en vän och åka någon dag snart :)

Svar: Gör det :) Mariebergsskogens är väldigt litet dock, men om man är liten eller nybörjare så räcker det mer än väl en timme eller så :)
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-01-22 @ 07:05:11
URL: http://linafoto.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0