Visitkortfunderingar

 
 
 
 
 
Ha! Diggar blackpearl@...
 
 
Jag sitter och skissar på visitkort. Och logga samtidigt givetvis. Har en idé på just den i huvudet. Men man ska få till den också. Skissar grovt i paint. Bara för att få en överblick. Jag vill ha det stilrent, enkelt men ändå informativt... Egentligen borde det bara "räcka" att göra en hyfsad - för man kan ju faktiskt göra en ny omgång. Men perfektionisten i mig vill ju göra det rätt från början... Vad ska stå med? Namn, logga och själva yrket. Ska fotogenrerna vara med ? Både mejl och hemsida?
 
Känns ju lätt plottrigt. Skulle ju vilja ha en bild med egentligen - som bakgrund. Men har ingen bild i åtanke ännu dock. Kanske nästa omgång då?  Framsida och baksida? Vad för papper? Glansigt papper eller någon form av tryck i själva pappret? Ska det vara svartvitt eller färg? Textsnitt? Storlek på text? Färg på text? Placeringar? I klassisk vanlig stil eller som ovan? Liggande eller horisontellt? Någon av er som har egna visitkort? Hur har ni gjort? Eller någon som har tips. Vad ska stå med? Vad är the big nono's? Vad är snyggt?
 
Ps. Någon annan som får upp Jack Sparrow konstant i huvudet? Eller är det bara jag? Blir ju distraherad... Hade det inte han varit helt påhittad, skulle han lätt vara mitt frikort... Hur mycket min man tjatar på mig att är så skitig...
 
 
 
 
Bild hittad här.


Kommentarer
Suzanna Kourmouli

Hallå!

Jag gjorde min första laddning visitkort i höstas. Blev jättenöjd förutom att texten blev lite för liten. Nu gör jag en ny för att varva lite. Jag satt dock länge på natten och är osäker på om jag valde samma papper som förra gången. Jag valde matt, lite tjockare papper samt med den bästa färgen (det är ju ändå foto) och så tog jag baksida. Denna gången satte jag mer på baksidan då jag ville att bilden på kortet skulle vara fokus. Logga har jag inte riktigt kommit överens med, men det kommer. Just nu kör jag signatur på hemsida och fotona men en logga får bli sen. Spännande. Hur går allt? Jag känenr ibland att jag inte hinner med riktigt. Hur mkt jag än vill. =)

Svar: Jag känner att jag främst bara vill ha NÅGOT. Många stannar och tittar när man är ute, och mitt namn är ju inte super enkelt att stava till, speciellt när man kanske hört det snabbt timmar innan (här är ju inte det riktigt)
Jag tar ju inte betalt - alltså inte "går runt" så jag gör nog de första så billigt som möjligt. Så då dras ju gränsen lite...
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-01-27 @ 22:47:48
URL: http://fotograf.skourmouli.se
Suzanna Kourmouli

Vistaprint! De har erbjudande hela tiden och jag fick nog 500 gjorda nu för 200 kr. =))) I bra kvalite! :)

Svar: Ja, fick något på mejlen nu senast. Jättebilligt. Men ska sitta med det imorgon, får se :) Den kommer ju lite när som
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-01-27 @ 23:40:06
URL: http://fotograf.skourmouli.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0